TUSEN TRÄDGÅRDAR SÖNDAG 1 JULI 2018

Tusen trädgårdar

Är du en stolt odlare och vill visa upp din kolonilott, villaträdgård, slottspark eller balkonglåda? Välkommen att visa din trädgård! Nästa tillfälle är söndagen den 1 juli 2018

En dag vartannat år öppnar trädgårdsföreningar, koloniföreningar, trädgårdsamatörer, stadsparker, villaägare, kyrkogårdar och andra trädgårdsentusiaster gratis upp sina trädgårdar för att ge möjlighet till tusen och åter tusen vackra trädgårdsupplevelser i vårt avlånga land. Vi kallar det Tusen Trädgårdar.

Bakom arrangemanget står tre organisatörer med stolta, gröna traditioner; Riksförbundet Svensk Trädgård, Gunnel Carlsons Trädgårdsriket samt Studiefrämjandet.

Alla som vill visa sin trädgård, privatpersoner, koloniområden eller offentliga trädgårdar och parker kan vara med.

Gunnel Carlson som året om reser runt i landet och pratar trädgård rekommenderar alla att vara med:
– Det kan vara ett stort steg att öppna sin grind och visa sin trädgård den allra första gången. Men den som en gång har varit med om Tusen Trädgårdar är gärna med igen. Anledningen är förstås att man får så himla mycket tillbaka när man visar sin egen trädgård. Massor av nya idéer, glada tillrop och inte minst nya vänner för livet! Att visa sin trädgård för andra ger också ofta ny kunskap, man kanske äntligen får veta namnet på den där växten vars etikett blåst bort!

Är du redo för Tusen Trädgårdar 2018?

Anmäl din trädgård på www.tradgardsriket.se